Ahhoz, hogy jó legyél a szakmádban, profivá kell válnod, így megnézzük, mit is jelent ez a szó és ennek a szónak az alapja, a professzionális. Kérlek írd le mit jelent számodra ez a szó.
Profivá kell válnod az adott területen és ezt folyamatosan fent is kell tartanod. Amennyiben illik a személyiségedhez a terület szívesen válsz majd profivá, ha nem illik a személyiségedhez, nem lesz ilyen szándékod. Őszinte ember kell, hogy legyél.
Úgy kell öltözködnöd, viselkedned, ahogy az adott szakmában elvárják. Jó és hasznos megoldás kell legyél az adott területen és ha veled dolgozik valaki. Őszintének kell lenned az ügyfélhez, a közös munkának simának, gördülékenynek, gyorsnak és eredményesnek kell lennie. Az ügyfél meg kell, hogy kapjon minden választ még azokra a kérdésekre is, amit nem tesz fel, de majd fel fognak merülni. Amennyiben hülyeséget mond az ügyfél, őszintén és diplomatikusan rá kell vezetned, hogy amerre megy az nem jó irány, hiszen neked van több éves tapasztalatod és tudod a tutit. Hiszen azért fordult hozzád, mert te vagy a szakember és ismered az utat a dzsungelbe. A termékednek tennie kell fennakadás és meghibásodás nélkül a dolgát, levéve így a gondot, feladatot, figyelmet az ügyfél válláról.
Mi a jutalom, amit kapsz cserébe azért, hogy jó vagy a szakmában, jó a terméked? Elismerést, díjakat, egy elismert szakember leszel és ajánlanak – ez a stabil és visszatérő vállalkozás vagy márka alapja. Ha találkozol egy másik profi szakemberrel az fel fog ismerni és végül jó kapcsolati rendszered lesz profi szakemberekkel.
Igazi profiként mindig úgy kell kezelned az ügyfelet, mintha nem ő lenne a 117. ügyfél azon a napon – csak vele kell törődj és figyelned kell rá.
Ha tényleg profi vagy a szakmádban, akkor életreszóló ügyfeleket, megrendelőket fogsz szerezni – a vásárló akár éveken keresztül nálad költheti el a pénzét, és akár továbbajánl téged az ismeretségi körének. Szerinted mekkora értéke van egy ilyen szakembernek?
Amennyiben nem vagy profi és nem jó a terméked, így a már kiszolgált ügyfél panaszai felgyűlnek és belefulladsz a régi ügyfelek kezelésébe. Nem lezárt ügyfeleid lesznek, hanem egy véget nem érő oda-vissza megfoghatatlan és folyton kommunikáló ügyfélköröd, ami nem stabil, és nem hoz pénzt és ha valahol olcsóbban kapják meg a terméket, oda mennek. Aki nem profi az fűt-fát megígér, nem őszinte, a lelkiismerete sem lesz rendben és előbb-utóbb ezt az egész problémakört megkapja a nyakába.
Stabil adat:
Bármibe is kezdesz, ha tényleg profi leszel az adott területen, nagyon jól fogsz élni belőle!
(szükség van profi animátorra, humoristára, énekesre, fodrászra, atomfizikusra, kertészre, építészre – csak legyen profi)